Inhoudsopgave
B2B-marketing is eenvoudig:
Nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten behouden.
Maar zo makkelijk is het helaas niet.
Het marketingproces klinkt misschien eenvoudig, het koopproces is complex.
De B2B-koper heeft zich namelijk ontwikkeld en zijn:
- Grondig (67% van het koopproces verloopt nu digitaal)
- Zware onderhandelaars (B2B-kopers weigeren vier offertes voordat ze de beste aanvaarden)
- Veeleisend (77% van de B2B-kopers zegt dat hun laatste aankoop 'moeilijk' of 'zeer complex' was)
- Ongeduldig (80% van de B2B-afnemers is ten minste eenmaal binnen een periode van 24 maanden van leverancier gewisseld).
Hun zoektocht is wellicht gestart met Google, maar tussen die zoektocht en een aankoop zitten duizenden subtiele bewegingen van de ene fase naar de volgende.
B2B-kopers consumeren zoveel content over je bedrijf, je producten en je concurrenten dat ze waarschijnlijk meer weten dan jij.
Denk daar eens over na:
...Ze zoeken producten online
...Ze praten met vrienden, collega's en mensen uit hun netwerk
...Ze vergelijken jouw product met dat van een concurrent
En als ze klaar zijn en een aanschaf overwegen, nemen ze contact met je op.
Telkens wanneer je hun aandacht krijgt, moet je die vasthouden.
Hoe krijg je hun aandacht? Dat begint met inleven.
En daar begint de moderne B2B-marketing.
Je doelgroep.
Definieer je doelgroep
Je doelgroep bestaat uit twee partijen:
- Mensen aan wie je hebt verkocht (klanten)
- Mensen aan wie je nog nooit hebt verkocht (prospects)
De strategieën verschillen afhankelijk van met wie je wilt communiceren.
Maar wat niet mag verschillen, is jouw begrip van wat hun behoeften zijn.
Als je dat goed doet, heb je geen uitdaging met je B2B-marketingcampagnes.
Hoe bereik je dat? Dat gebeurt in drie fasen:
1. Spreek met bestaande klanten.Als je betalende klanten hebt, praat er dan met hen over. Ontdek hoe zij je product en diensten gebruiken en wat je kunt doen om hun werkdag te verbeteren. Dit is je bestaande klantprofiel en je kunt de feedback die ze delen gebruiken om je producten en diensten beter te maken, waardoor ze langer klant bij je blijven.
2. Maak een ideaal klantenprofiel (ICP) aan. Als je met genoeg klanten hebt gesproken, krijg je een beter inzicht in wie de meeste waarde haalt uit je producten of diensten. Maak een ICP/ buyer persona aan die duidelijk maakt wie dit type klant is.
3. Communiceer met beide groepen. Nu je weet met wie je wilt communiceren, is de volgende stap het uitvoeren van een marketingstrategie die voor hen relevant is. Dezelfde boodschap werkt niet altijd met beide groepen, omdat klanten vertrouwd zijn met je bedrijf en prospects dat misschien niet zijn. Daarom moet je vooraf een doel bepalen.
Stel een B2B-marketingdoel
Er zijn twee soorten B2B-marketingstrategieën: acquisitie en retentie.
Acquisitiemarketing verwijst naar het proces van targeting en marketing naar nieuwe doelgroepen (prospects) om nieuwe klanten aan te trekken. Het type leads dat je wilt bereiken zijn mensen die zich bevinden in de overwegingsfase en die je middels het marketingproces wilt stimuleren tot aankoop.
Dit is waarom acquisitiemarketing belangrijk is:
- Stelt een bedrijf in staat om systematisch nieuwe klanten aan te trekken en te converteren
- Verhoogt het aantal leadgeneraties en conversies
- Verhoogt de algemene omzet van het bedrijf
- Breidt de algemene klantendatabase van een bedrijf uit
- Trekt andere klanten aan om meer te weten te komen over de producten en diensten van een bedrijf
Retentiemarketing is de activiteit die een organisatie gebruikt om de kans te vergroten dat een klant herhaalaankopen doet, terwijl de focus ligt op het verhogen van de winstgevendheid van elke klant door uitbreiding en upselling.
Dit is waarom je organisatie zich moet richten op retentiemarketing:
- Retentie is goedkoper dan acquisitie
- Loyale klanten zijn winstgevender
- Betrokken klanten geven meer feedback
- Klantenverloop verminderen
Retentiemarketing begint met bestaande klantgegevens. SuperOffice CRM is ontworpen om elke interactie van een klant met je bedrijf vast te leggen. Zo krijg je de inzichten die je nodig hebt om een betere klantervaring te bieden.
Boek vandaag nog een demom en wij laten je zien hoe SuperOffice je retentiestrategie ondersteunt.
Deze twee B2B-marketingstrategieën mogen niet worden verward.
Het hangt echt af van je marketingdoelen:
- Nieuwe business stimuleren?
- Bestaande business behouden?
Dit zijn de belangrijkste verschillen tussen acquisitiemarketing en retentiemarketing – en hoe je ze kunt meten op basis van je marketingdoelen.
ACQUISITIE | RETENTIE |
Klantenbestand uitbreiden | Klantverloop verminderen |
Omzetgroei | LTV verhogen |
Merkbekendheid vergroten | Klantbehartiging verhogen |
Hoge marketingkosten | Lage marketingkosten |
Combinatie van B2B marketing en verkoop | Combinatie van B2B-marketing, verkoop, product en klantenservice. |
Welke strategie bij je past hangt af van waar je staat n je groeitraject.
- Lancering: Als startend bedrijf, heb je geen klantenbestand en ben je dus 100% gefocust op acquisitie.
- Frip krijgen: Wanneer de verkoop begint te lopen, kun je resources toewijzen aan retentiemarketing om de klanten die je hebt binnengehaald te behouden.
- Groei: In de groeimodus zie je dat er meer nieuwe klanten binnenkomen en dat zowel acquisitie als retentie in evenwicht moeten zijn.
- Oprichtingsdatum: Tegen de tijd dat je een gevestigd bedrijf bent, verdeel je je strategie 50-50 tussen acquisitie en retentie.
- Voorkeursproduct: De laatste fase is wanneer je meer leunt op retentiemarketing dan op acquisitie – zodat je winst kunt maken door middel van cross- en upselling van je product of dienst.
Voordat je beslist waar je naartoe gaat, is hier iets om rekening mee te houden.
Deze twee strategieën concurreren niet met elkaar. In feite doen bedrijven die zich op beide richten het beter.
De acuisitiekosten nemen toe in de loop der tijd naarmate je groeit en de concurrentie toeneemt. Dus hoewel de kosten voor het werven van een nieuwe klant vandaag de dag misschien betaalbaar zijn, is het over 10-12 maanden misschien niet meer zo.
Aan de andere kant nemen de kosten af voor customer lifetime value (CLV) doordat je investeert in het opbouwen van relaties met klanten en het leveren van hoogwaardige producten en diensten. Dus hoewel de kosten voor het behouden van een klant beginnen te dalen, zien klanten nog steeds de waarde die je voor hen levert.
Daarom moet je beide doen – en focussen op korte- en langetermijnstrategieën.
En daar komt het marketing"vliegwiel" om de hoek kijken.
Traditionele marketingfunnels stoppen na de conversie - het moment waarop een prospect klant wordt.
Maar hier komt het – dat is niet het einde van de relatie. Het is ook niet het begin.
Het B2B-aankoopproces is geen lineair traject van A tot Z. Het is een relatie. Het is cyclisch.
Daarom gaan zoveel B2B-marketingteams van trechter naar vliegwiel.
Image source: HubSpot
Wat is het vliegwiel voor marketing?
Het is een continue, herhaalbare en schaalbare benadering van marketing.
Hoe meer je investeert en voortbouwt op elk onderdeel, hoe krachtiger het wordt.
Terwijl de traditionele marketingfunnel gepaard gaat met bewustwording, overweging en beslissing (conversie), bestaat het B2B-marketingvliegwiel uit aantrekken, betrekken en behagen.
Laten we ze eens nader bekijken.
Aantrekken
In de fase ‘Aantrekken’ van het vliegwiel voor marketing draait alles om het vergroten van de bekendheid van je product. Het doel is om ervoor te zorgen dat wanneer ze een product of dienst willen kopen die jij aanbiedt, ze aan jou denken – en alleen aan jou.
Je kunt je doelgroep aantrekken door inzichten, kennis en expertise te delen op je website, sociale profielen en blogs – zodat je je beter bewust wordt van zoekmachines en socialemediaplatforms.
Het delen van relevante content is een geweldige manier om vertrouwen op te bouwen en prospects en klanten de kans te geven om te beslissen of ze interesse hebben in de producten en diensten die je aanbiedt.
Betrekken
In tegenstelling tot de traditionele trechter gaat het bij de 'betrokkenheid'-fase van het vliegwiel voor marketing niet om het overhandigen van 'leads' aan verkopers. In het vliegwiel communiceren marketingteams met zowel prospects als klanten. Dit is je kans om echte waarde te bieden en de relatie met je klanten te versterken.
Je kan in contact komen met prospects en klanten door hen te laten zien hoe je producten en diensten echte zakelijke uitdagingen oplossen door middel van handleidingen, tutorials, webinars en gratis proefperiodes.
Deze fase is meer dan B2B-marketing en opent de communicatie met verkopers (waarbij prospects wordt getoond hoe ze het product moeten gebruiken) en servicemedewerkers (waarbij openstaande problemen die door de klant zijn gemeld, worden opgelost).
Behagen
De ‘Behagen’-status van het marketingvliegwiel maakt van een proces een ervaring – en een positieve ervaring die ze willen delen. In tegenstelling tot B2C-kopers en transactionele verkopen zijn B2B-kopers op zoek naar een relatie - iemand met wie ze kunnen overleggen en sparren en iemand die hen in staat stelt om hun bedrijfsdoelstellingen te bereiken.
Je kan prospects en klanten overtuigen door een geweldige klantervaring te bieden - dit omvat constante productinnovatie, geweldige klantenservice, omnichannel ondersteuning, feedback van klanten (d.w.z. NPS) en klantenloyaliteitsprogramma's.
Wat gebeurt er als je je klanten tevreden stelt? Ze vertellen goede dingen over je – en creëren zo een lus terug naar de aantrekkingsfase en zetten het vliegwiel weer in beweging.
Image source: HubSpot
Nu je de strategieën kent en weet hoe B2B-marketing is geëvolueerd van trechter naar vliegwiel, vind je hier de beste B2B-marketingkanalen die je kunt gebruiken om je boodschap te communiceren en je doelgroep te bereiken.
Communiceren via het juiste B2B-marketingkanaal
Wat denk je als het gaat om B2B-marketingkanalen? LinkedIn? E-mailmarketing? Evenementen?
Natuurlijk werken ze allemaal. En ze zijn effectief.
Maar in plaats van te proberen een specifiek kanaal te beperken, gaan we het hebben over categorieën.
Het aantal kanalen om met je doelgroep te communiceren, valt in de categorieën betaald, beheerd en verdiend.
Kortom, het verschil tussen betaald, beheerd en verdiend, is:
- Beheerde media: omvat de mediakanalen die je zelf beheert, zoals je website of e-mailnieuwsbrief.
- Verdiende media: omvat de kanalen die anderen gebruiken om content en berichten over je organisatie te delen.
- Betaalde media: betreft alle uitingen waarvoor je betaalt, dit kan variëren van banners tot advertenties voor zoekmachines.
Laten we ze eens nader bekijken, samen met enkele voorbeelden van hoe je ze kunt gebruiken als onderdeel van je B2B-marketingstrategie.
Beheerde media
Beheerde media richten zich op bestaande klanten, partners en prospects – mensen die je bedrijf enigszins kennen.
- Website en blog: Een website en blog is een geweldig platform om producten, diensten en expertise aan je doelgroep te communiceren. Hoe meer content je publiceert, hoe waarschijnlijker het is dat je doelgroep je ontdekt via Google Search (SEO).
- Social media: Sociale media helpen bedrijven om hun content te delen met mensen in hun netwerk. Je kan het rechtstreeks delen vanuit een bedrijfsprofiel of een persoonlijk profiel. De populairste socialemediaplatforms voor B2B-marketing zijn LinkedIn, gevolgd door Facebook en YouTube.
- Nieuwsbrief: Met een geverifieerde verzendlijst en actieve lezers is e-mail een geweldige manier om met je doelgroep te communiceren. Maar met het aantal e-mails die mensen ontvangen, is het belangrijk om je e-mailcontent te laten opvallen en toegevoegde waarde te leveren.
E-mailmarketing is nog steeds de meest effectieve manier voor bedrijven om met hun doelgroep te communiceren. Klanten geven er de voorkeur aan en het levert een betere ROI op dan welk ander marketingkanaal dan ook.
Boek vandaag nog een demo en wij laten je zien hoe SuperOffice Marketing je kan helpen je marketingdoelen te bereiken.
Verdiende media
Verdiende media omvat door gebruikers gegenereerde inhoud, zoals opmerkingen over blogs, discussies in groepen en op fora en op websites van derden.
- Beoordelingssites: mensen laten beoordelingen achter op websites van derden zoals Capterra, G2 en Software Advice.
- Sociale media: mensen delen je content op sociale media met hun netwerk om aan te tonen dat de content relevant, interessant en waardevol is, om een discussie op gang te brengen en de bekendheid van je product te vergroten.
- Online vermeldingen: Websites van derden die je product of dienst vergelijken met andere aanbieders, blogposts die verwijzen naar je content of opinieleiders die je bedrijf of product als een betrouwbare bron noemen.
Betaalde media
Alle kanalen waar je voor betaalt om communicatie te verspreiden naar je doelgroep, vallen onder betaalde media. Dit omvat zoekadvertenties, banners, advertenties en productplaatsingen.
- Betaalde zoekopdracht: bedrijven kunnen topplaatsingen kopen in Google voor specifieke termen waarnaar hun doelgroep zoekt. Via Google Ads kun je exposure kopen via tekst-, display- en remarketingcampagnes.
- Gesponsorde updates: Naarmate het organische bereik op sociale mediaplatforms blijft afnemen, kun je betalen voor meer exposure via gesponsorde updates. Zowel Facebook als LinkedIn bieden een hoog niveau van targeting-opties waarmee je advertenties aan de juiste doelgroep kunt tonen.
- Reclamemateriaal: Via online advertenties of banners kun je aandacht trekken op relevante websites die je ideale klanten aantrekken. Een andere manier om relevante kopers aan te spreken, is door advertenties in vakbladen te plaatsen.
BONUS: Sales
B2B sales is een belangrijk kanaal voor B2B marketing.
Elk jaar gaan miljoenen dollars verloren door een gebrek aan afstemming tussen sales- en marketingteams. En hoe complexer het inkoopproces, hoe beter de teams op elkaar afgestemd moeten zijn. Van input uit de eerste hand tot distributie, zo kan sales een kanaal van ondersteuning zijn voor marketingteams.
- Social selling: Het grootste social media kanaal voor B2B-kopers is LinkedIn. Met 830 miljoen leden kunnen verkopers relevante content delen als een manier om gesprekken te starten met beslissers.
- Outbound: Het is moeilijk om verkoopafspraken te maken via een e-mailbericht, dus begin klein en link in plaats daarvan naar content op bv. je website of rechtstreeks naar een blog. Als je tijdens de aquisitie contact opneemt met iemand in de bouwsector, koppel daar dan een artikel over bouwtrends aan. Hoe specifieker, hoe beter.
- Thought leadership: Verkopers krijgen uit de eerste hand inzicht in hun kopers. Gebruik die kennis en maak content aan in e-mail, sociale media en nieuwssites in de sector. Het delen van expertise drijft mensen naar je website, die marketeers kunnen vastleggen via lead-generatie formulieren
Beheerde, verdiende en betaalde media combineren
Net als acquisitie- en retentiemarketingstrategieën is het het beste om kanalen en tactieken te combineren.
Dat doe je als volgt:
- Promoot blogposts (beheerd) op LinkedIn (betaald)
- Vraag mensen op je website (beheerd) om productbeoordelingen achter te laten (verdiend)
- Gebruik productbeoordelingen (verdiend) op je productpagina’s (beheerd)
- Beoordelingen (verdiend) promoten als gesponsorde advertenties op Facebook (betaald)
Maar welk kanaal past het best bij je?
Er is meer dan één antwoord mogelijk.
Maar we kunnen je helpen om aan de slag te gaan:
Waar brengen je klanten en ideale klanten het grootste deel van hun tijd door?
Begin daar.
Je kan dit allemaal handmatig doen, of je kunt technologie gebruiken om dit voor je uit te zoeken.
Van automatisering tot tracking en rapportage, gegevensverzameling en beveiliging – hier is de technologie waarin elk B2B-marketingteam moet investeren.
Investeer in B2B-marketingtechnologie om het proces te ondersteunen
Je beseft de behoefte aan B2B-marketingtechnologie.
Prima! Nu moet je een tool vinden die bij je behoeften past.
Veel succes! Je kan kiezen uit meer dan 8.000 opties!
Maar laat je niet afschrikken.
In plaats van elke nieuwe tool uit te proberen (ook bekend als ‘shiny object syndrome’), richt je je op de delen van je strategie die technologie vereisen. Je hoeft bijvoorbeeld niet te investeren in technologie voor het volgen van advertenties als je niet investeert in betaald zoeken.
Richt je in plaats daarvan op een aantal belangrijke gebieden van je strategie die voordeel halen uit technologie.
Om je te helpen, hebben we belangrijke marketingtechnologieën gegroepeerd die de meeste B2B-marketingafdelingen nodig hebben op het gebied van content en reclame, analytics, intelligentie en inzichten en platforms, data en automatisering.
Laten we voor elk daarvan dieper ingaan op hoe ze je B2B-marketingstrategie ondersteunen.
Content en reclame
- CMS: Om een website te hebben en online aanwezig te zijn, heb je een contentmanagementsysteem (CMS) nodig. Een CMS wordt gebruikt om content zoals productpagina’s, landingpagina’s en een blog aan te maken en te beheren.
- Advertentiecampagnes: Advertentieplatformen zoals Google Ads stellen je in staat om te betalen voor topplaatsingen in Google-zoekopdrachten voor beslissers die een oplossing zoeken. Hoewel het duur kan zijn, is het een geweldige manier om de product- of bedrijfsbekendheid te vergroten bij kopers die misschien niet bekend zijn met je.
- E-mailmarketingplatform: E-mailmarketing is een geweldige manier om met prospects en klanten te communiceren. Gebruik e-mailmarketing om nieuwe producten, bedrijfsnieuws en nieuwe content te communiceren.
- Optimalisatie van conversie: Zodra 'voldoende' mensen je website bezoeken, kun je je aandacht richten op het omzetten van meer bezoekers in kopers. Je kan dit doen door gedragsanalyse, A/B-testen en formulieroptimalisatie.
Analytics, intelligentie en inzichten
- Tag Manager: Hoe meer trackingscripts je op je website hebt, hoe meer dat vertragend werkt. Tagmanagers maken het gemakkelijk door alle scripts in één script samen te voegen. Je kan zoveel scripts gebruiken als je nodig hebt en de website wordt hierdoor niet beïnvloed.
- Web analytics: Begrijpen hoe mensen zich gedragen op je website, waar ze vandaan komen en hoe lang ze erop aanwezig blijven, is de sleutel tot succes met digitale marketing. Dat is wat webanalyses mogelijk maken.
- Lead scoring: Dit helpt B2B-marketeers om verkoopklare leads – mensen die klaar zijn voor het verkoopproces – over te dragen aan verkopers. Eerder dan dat verkopers contact opnemen met kopers die niet klaar zijn om te kopen.
- IP tracking: Tenzij iemand een formulier invult op je website, is het moeilijk om meer over hen te weten te komen, anders dan dat ze een anonieme bezoeker zijn. IP-tracking lost dat probleem – in zekere mate – op door je de naam te laten zien van het bedrijf dat je website bezoekt. Zo kan je zien of je het juiste type mensen aantrekt.
Platformen, data en automatisering
- CRM: Verzamel, bewaar en beheer prospect- en klantgegevens in een cloudgebaseerd CRM-platform. Gebruik de gegevens en geautomatiseerde inzichten om een meer gepersonaliseerde marketingcommunicatie te leveren op basis van interesses, gedrag en interactiehistorie.
- Marketingautomatisering: Van het aanmelden tot het koesteren, van het ondertekenen van orders tot levenscycluscampagnes, marketingautomatisering elimineert de handmatige werkprocessen die nodig zijn om te communiceren met prospects en klanten in verschillende stadia van het klanttraject.
- Klantgegevensplatform: Customer data platforms (CDP) vertellen je alles over een klant in één dashboard, inclusief geopende e-mails, beantwoorde tickets en verkopers met wie ze hebben gecommuniceerd. Het biedt je een 360-graden beeld van een klant.
We snappen het. Er is veel technologie om uit te kiezen.
En daarom kiezen B2B-marketeers voor SuperOffice CRM.
SuperOffice CRM omvat een customer data platform, CRM en e-mail marketingplatform in één oplossing. En met diepgaande interacties met CMS, marketingautomatisering en IP-trackingtools is het grootste deel van je marketingtechnologie gegroepeerd in één enkel platform.
Wil je meer weten over SuperOffice CRM? Plan hier een demo.
Let wel:
Strategieën, kanalen en technologie werken niet in op zichzelf staand. Het is niet het een of het ander. Ze werken allemaal samen.
Hanteer een complete benadering van B2B-marketing
Minder dan vijf jaar geleden zou een koper een paar keer met je bedrijf communiceren voordat hij een aankoop deed. Het had dan ook veel zin om in die tijd in 1 of 2 kanalen zichtbaar te zijn.
Dat is niet langer het geval.
Denk na over het klanttraject. Denk aan je eigen koopervaring.
Het is niet lineair. Daarom is er een complete benadering van marketing nodig. Op dit gebied is er geen betere expert dan onze eigen Niklas Stattin, Head of Digital Marketing bij SuperOffice. Dit is de reden waarom hij vindt dat je een complete aanpak moet overwegen.
“Het gemiddelde aantal touchpoints voor B2B-kopers lag
vroeger tussen de 6 en 8 interacties.
Vandaag de dag zijn dat 27 interacties!
Je kunt niet concurreren met een traditionele, op één kanaal
gebaseerde benadering van B2B-marketing.
Een complete aanpak is cruciaal. Elk marketingkanaal waarin je investeert,
moet de volgende ondersteunen – het creëren van een
marketinginfrastructuur die alle verschillende stappen in het
traject van de koper dekt.
Doe dat goed en je wint bij marketing!"
Elke marketeer droomt ervan om dit stadium te bereiken:
De juiste boodschap overbrengen aan de juiste persoon, via het juiste kanaal en op het juiste moment.
Google noemt dit winnende momenten die ertoe doen.
En het wordt al lang beschouwd als de heilige graal van B2B-marketing.
Hoe bereik je dat?
Data en technologie zijn cruciaal. Platformen als CRM geven ons inzicht in wie de koper is, waar hij zich bevindt en in welk stadium van zijn traject hij zit.
En hoe meer je in contact komt met een koper, hoe meer datapunten je verzamelt om hem op het juiste niveau te begrijpen via de kanalen waarin hij actief is. Hoe beter je ze begrijpt, hoe persoonlijker marketingcommunicatie is.
Zo werf je ze. En zo houd je ze vast.
En zo creëer je een succesvolle B2B-marketingstrategie.
Of je nu op zoek bent naar nieuwe klanten of bestaande klanten wilt behouden, een CRM-platform is de basis van je B2B-marketingstrategie. Plan een demo van 30 minuten met één van onze CRM-experts en wij laten je zien hoe SuperOffice CRM je kan helpen je B2B-marketingdoelen te bereiken.
Klanten vragen ook:
Wat is het verschil tussen B2B- en B2C-marketing?
Business-to-business (B2B) en business-to-consumer (B2C) marketingstrategieën verschillen omdat ze gebaseerd zijn op het aantrekken van twee specifieke doelgroepen. B2B-marketingstrategieën trekken bedrijven aan, terwijl B2C-marketingstrategieën consumenten aantrekken.
Waarom is B2B-marketing belangrijk?
B2B-marketing is belangrijk omdat het bedrijven gemakkelijker maakt om nieuwe klanten te werven, bestaande klanten te behouden en hun bedrijf te laten groeien. Een solide B2B-marketingstrategie kan markt- en economische crisissen helpen te doorstaan. Zonder B2B-marketing ziet jouw doelgroep de toegevoegde waarde van je bedrijf of product niet.
Wat is het meest essentieel voor het succes van B2B-marketing?
Het meest cruciale succes in B2B-marketing is empathie – echt inzicht hebben in wie je ideale klant is en de pijnpunten en uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd. Je kan empathie gebruiken om een marketingstrategie te ontwikkelen die storytelling en creativiteit gebruikt die aansluit bij wie ze zijn om langdurige zakelijke relaties op te bouwen.
Aanvullende artikelen:
- 3 B2B Marketing Trends To Watch Out For In 2022
- Email Marketing: A Data-driven Guide For B2B Companies
- Relationship Marketing: 3 Ways to Create Lifelong Customers
- Customer Marketing: Three Proven Growth Marketing Strategies
- 21 Of The Best B2B Email Marketing Campaigns (With Real Examples)