SuperOffice CRM stroomlijnt onze communicatie

De Uitdaging
Elincom Electronics werkt in een zeer concurrerende markt. Zij hebben 1000 klanten waar veelvuldig contact mee is.
In het verleden kon het voorkomen dat een klant verschillende prijzen kreeg doordat er geen vaste parameters waren. Iedere verkoper schatte de klant op zijn manier in en maakte een tailor made prijs. De communicatie werd niet centraal gearchiveerd dus er was geen inzicht in de klanthistorie. Elincom Electronics werkt ook veel met buitendienstmedewerkers die vanuit huis werken, deze medewerkers hadden een eigen access klantenprogramma en er was verder geen onderlinge communicatie. Dit zorgde ervoor dat er veel tijd verloren ging in het zoeken naar afspraken die bij klanten gemaakt waren. Bij afwezigheid van een collega konden zij een klant niet op de door hen gewenste wijze bedienen.
SuperOffice CRM heeft in de eerste 2 jaar na gebruik al 25% omzetstijging gerealiseerd
De Oplossing
Sinds 2001 is SuperOffice CRM bij Elincom Electronics in gebruik. Zij bezoeken de klanten nu met actuele gegevens.
De gehele klanthistorie is centraal opgeslagen en met één druk op de knop is dit in een overzicht te bekijken. Doordat ook de telefooncentrale gekoppeld is aan SuperOffice, besparen ze enorm veel tijd bij het nabellen van taken en offertes. Ook wanneer de klant naar hen belt, zien ze wie er belt en krijgen ze direct de juiste klantenkaart in beeld. Deze manier van klantherkenning zorgt voor een proactieve houding bij de medewerkers en dat kan de klant waarderen. Door de centrale agendafunctie weet nu iedereen exact van elkaar waar ze mee bezig zijn. SuperOffice is, naast het ERP-systeem, cruciaal voor Elincom Electronics. Daarom is er een koppeling ontwikkeld tussen het ERP-systeem en SuperOffice. Alle prijsafspraken, artikelen en lopende orders zijn in SuperOffice CRM te raadplegen.
De Resultaten
SuperOffice CRM heeft in de eerste 2 jaar na gebruik al 25% omzetstijging gerealiseerd voor Elincom Electronics en dit blijft groeien, zelfs zonder uitbreiding van personeel.
Dit hebben zij sinds de oprichting van Elincom Electronics nog niet eerder mee mogen maken. De voornaamste reden voor deze groei, is de dienstverlening en service die met SuperOffice CRM gewaarborgd is. Het gaat om de herhalingsaanlopen en het ‘gunnen’ van de order, en daar scoren zij bijzonder goed op. Gemiddeld besteld een klant 150 keer per jaar en deze aantallen stijgen nog steeds.