SuperOffice CRM stroomlijnt onze communicatie
Danny Langbroek Algemeen Directeur

De Uitdaging

Als gespecialiseerde distributeur van elektronica en elektromechanische componenten van internationale topmerken heeft Elincom Electronics uit Capelle aan den IJssel ruim duizend klanten waar veelvuldig contact mee wordt onderhouden. 

Elincom Electronics werkt in een zeer concurrerende markt. Zij hebben meer dan 1.000 klanten waar veelvuldig contact mee is. In het verleden kon het voorkomen dat een klant verschillende prijzen kreeg, doordat er geen vaste parameters waren. Iedere verkoper schatte de klant op zijn eigen manier in en maakte een ‘tailor made’ prijs. De communicatie werd niet centraal gearchiveerd, dus er was geen inzicht in de klanthistorie. Elincom Electronics werkt ook veel met buitendienstmedewerkers die vanuit thuis werken. Deze medewerkers hadden een eigen klantenprogramma en er was verder geen onderlinge communicatie. “Dit zorgde ervoor dat er veel tijd verloren ging in het zoeken naar afspraken die bij klanten gemaakt waren. Bij afwezigheid van een collega, konden wij een klant niet op de gewenste wijze bedienen.”

SuperOffice CRM heeft in de eerste 2 jaar na gebruik al 25% omzetstijging gerealiseerd
Danny Langbroek Algemeen Directeur

De Oplossing

Sinds 2001 is SuperOffice CRM bij Elincom Electronics in gebruik. Zij bezoeken de klanten nu met actuele gegevens. 

De gehele klanthistorie is centraal opgeslagen en met één druk op de knop is dit in een overzicht te bekijken. Doordat ook de telefooncentrale gekoppeld is aan SuperOffice, besparen ze enorm veel tijd bij het nabellen van taken en offertes. Ook wanneer de klant naar hen belt, zien ze wie er belt en krijgen ze direct de juiste klantenkaart in beeld. Deze manier van klantherkenning zorgt voor een proactieve houding bij de medewerkers en dat kan de klant waarderen. Door de centrale agendafunctie weet nu iedereen exact van elkaar waar ze mee bezig zijn. SuperOffice is, naast het ERP-systeem, cruciaal voor Elincom Electronics. Daarom is er een koppeling ontwikkeld tussen het ERP-systeem en SuperOffice. Alle prijsafspraken, artikelen en lopende orders zijn in SuperOffice CRM te raadplegen.

De Resultaten

SuperOffice CRM heeft in de eerste 2 jaar na gebruik al 25% omzetstijging gerealiseerd voor Elincom Electronics en dit blijft groeien, zelfs zonder uitbreiding van personeel. 

Dit hebben zij sinds de oprichting van Elincom Electronics nog niet eerder mee mogen maken. De voornaamste reden voor deze groei, is de dienstverlening en service die met SuperOffice CRM gewaarborgd is. Het gaat om de herhalingsaanlopen en het ‘gunnen’ van de order, en daar scoren zij bijzonder goed op. Gemiddeld besteld een klant 150 keer per jaar en deze aantallen stijgen nog steeds.

Maak een afspraak

6.000 tevreden klanten en nog steeds groeiende