Leadexplorer: Hoe je website-verkeer voor je kunt laten werken?

Leadexplorer-article-main-image.jpg

Als je een willekeurige verkoper vraagt wat zijn grootste uitdaging is, weet ik 100% zeker dat hij antwoord met: "Niet genoeg verkoopkansen".

Traditioneel is het de marketingafdeling die de verkoop van nieuwe leads voorziet. Uit een onderzoek van MarketingSherpa blijkt echter dat slechts 27% van de leads die B2B-marketeers naar de verkoop sturen, gekwalificeerd zijn.

Dat is minder dan een derde! Het is dus geen verrassing dat verkopers zelf op zoek moeten gaan naar leads om de pijplijn vol te houden.

Waarom? Omdat verkopers begrijpen dat hoe meer leads ze genereren, hoe meer kansen ze hebben om een verkoop te sluiten, want elke prospect is een kans.

Waar kunnen verkopers op zoek naar nieuwe leads:

  • Ze kopen lijsten van potentiële klanten en beginnen ze koud te bellen.

  • Ze nemen deel aan netwerkevenementen, zoals beurzen, conferenties of tentoonstellingen, waar ze mensen kunnen ontmoeten die geïnteresseerd zijn in hun producten en diensten.

  • Ze vragen hun bestaande klanten om collega bedrijven.

  • Ze houden zich bezig met sociale verkoop en initiëren online gesprekken met mensen die geïnteresseerd zijn in wat ze te bieden hebben.

  • Ze komen in contact met hun vroegere klanten of verloren prospects met als doel een verkoop te heropenen.

Dit is allemaal goed en wel. Maar ...

Er is nog een andere lead-genererende bron binnen handbereik, die verkopers, helaas volledig missen -  de website van hun eigen bedrijf!

Een lead genererende goudmijn

Laten we beginnen met de trieste waarheid: 95% van de mensen die je website bezoeken, laten geen sporen na.

Dit betekent dat jouw mooie website je niet veel helpt bij het daadwerkelijk verkopen van je producten of diensten, want bezoekers komen en gaan en zijn niet te tracken.

Ondertussen gebeurt er veel achter de anonimiteit van de website - kopers zijn actief bezig met het evalueren en kiezen van hun leveranciers. Met de opkomst van het internet zijn B2B-kopers ook steeds onafhankelijker geworden van verkopers bij hun aankoopbeslissingen.

Wist je dat:

Dit betekent dat, terwijl prospects bezig zijn met het onderzoeken van jouw aanbiedingen en het online selecteren van verkopers, jij (als verkoper) weinig tot geen mogelijkheid hebt om hun keuzes te beïnvloeden.

Maar wat als je in staat was om de mensen te identificeren die jouw website bezochten, te weten waar ze naar keken en op deze manier de controle over het verkoopproces terug te krijgen? Klinkt geweldig, toch?

De tool die de sluier van het anonieme website-verkeer haalt is Leadexplorer voor SuperOffice - de app die van onbekende website-bezoekers echte verkoopkansen maakt.

Identificeer je website-verkeer

Laten we het kort samenvatten: in de meeste gevallen weten verkopers niet of hun potentiële leads hen al eerder hebben onderzocht en naar welke informatie ze op zoek waren.

Leadexplorer van eMarketeer stelt je in staat om het website-verkeer te identificeren en erachter te komen wie precies interesse heeft in jouw aanbod. Leadexplorer is ontworpen voor verkopers die waarde hechten aan hun tijd en die liever effectief aan de slag gaan. Leadexplorer helpt je bij het maken van een weloverwogen beslissing over de mate van betrokkenheid van een lead en werpt ook licht op de belangen van jouw huidige klanten.

Laten we eens nader bekijken wat Leadexplorer voor SuperOffice kan betekenen:

Wie zoekt er?

De app volgt en identificeert de bedrijven die jouw website hebben bezocht, waardoor je een volledig overzicht krijgt van wie er interesse toonde. Daarnaast biedt Leadexplorer voor SuperOffice de mogelijkheid om de verkeerspatronen van jouw website op grotere schaal te analyseren.

Opportuun of niet?

De app laat ook zien waar bezoekers naar gekeken hebben, hoe lang, en welke informatie ze meerdere keren raadpleegden, waardoor je een duidelijk beeld krijgt van hun engagement en gedragsgegevens. Dit alles stelt je in staat om een lijst te maken van de meest veelbelovende verkoopkansen en deze leads de juiste aandacht te geven.

Real-time interactie

Leadexplorer informeert je of er op dit moment iemand op je website aanwezig is. Dus waarom maak je geen gebruik van deze mogelijkheid om direct het gesprek aan te gaan? Een dergelijk gesprek start je via een live chat of door een webformulier aan te bieden die ze in kunnen vullen.

Controleer je database

Leadexplorer is naadloos geïntegreerd met SuperOffice CRM en laat je zien of de prospect zich al in jouw database bevindt en toont de informatie die je over hem of haar hebt. Wanneer de prospect zich nog niet in jouw CRM-systeem bevindt, kun je hem met één klik toevoegen aan de database.

Bedrijfsprofielen verrijken

De app helpt je bij het verrijken van individuele bedrijfsprofielen door extra informatie uit verschillende databases te verzamelen. Uitgerust met deze kennis kun je vol vertrouwen een verkoopgesprek aangaan of dat winnende telefoontje plegen.

Alle verkoopinformatie op één plaats

Als het bedrijf dat jouw website heeft bezocht al in je SuperOffice database staat, geeft Leadexplorer je een volledig overzicht van alle geregistreerde verkoopgegevens, zoals wie de eigenaar is van deze lead, totale verkoop, open verkoop en de laatste verkoopkansen.

Verhoog je omzet

Omdat de app laat zien waar je bestaande klanten naar keken, heb je meer kans om te up-sellen of cross-sellen aan jouw klanten. Want als ze ergens interesse in tonen, is de kans groot dat ze het echt nodig hebben (maar dat weten ze nog niet)!

Tover je website om tot een verkooptool

Leadexplorer helpt je bij het ontrafelen van het mysterie van het website-verkeer en genereert verkoopleads! Daarnaast helpt het je beter voor jouw bestaande klanten te zorgen.

De app kan direct worden gebruikt in SuperOffice CRM en het duurt slechts enkele minuten om te kunnen starten. Door het aanbieden van eenvoudig te begrijpen visuele gegevens, gecombineerd met een moderne gebruikersinterface, is Leadexplorer een intuïtieve verkooptool die je helpt meer te verkopen.

Zie hoe Leadexplorer werkt