7 manieren om een succesvolle Customer Experience Strategie te creëren

Lees meer
Met mobiele app ook onderweg altijd actuele informatie
Peter van Bilsen Vice President Marketing & Sales

De Uitdaging

Vekoma Rides Manufacturing is één van de grootste achtbaan fabrikanten in de wereld en marktleider in de amusements-industrie met diverse kantoren en fabrieken in de wereld. 

Het gehele proces van (concept) ontwerp tot engineering en fabricage van alle soorten coasters voeren wij in eigen huis. Als Europese onderneming was Vekoma Rides op zoek naar een laagdrempelig, gebruikersvriendelijk CRM systeem dat door zowel de hoofdvestging in Vlodrop ook in de kantoren in Singapore,China en USA gebruikt kan worden. Versnipperde informatie over de gehele organisatie was de aanleiding om een passende CRM applicatie te implementeren. Belangrijke informatie van en communicatie met de klant was afdeling gebonden en werd niet gedeeld want er waren diverse databases die niet gekoppeld waren. Vekoma Rides heeft toen een werkgroep geformeerd om de bedrijfsprocessen van het offerte en klantentraject te beschrijven zodat dit geautomatiseerd kon worden in de CRM applicatie.

10% rendement op interne uren door de implementatie van SuperOffice CRM
Peter van Bilsen Vice President Marketing & Sales

De Oplossing

Vekoma Rides had eerder al tijd en energie gestoken in het vinden van het juiste CRM systeem. SuperOffice bleek daarin echt onderscheidend en heeft onze wensen gerealiseerd. 

Er is een interface gebouwd tussen de ISAH database (ERP) die gebruikt wordt voor het proces na de verkoop en de SuperOffice database die gebruikt wordt vóór de verkoop. Alle klant- en projectgegevens worden nu gesynchroniseerd en dat geeft een eenduidig overzicht van alles wat er rondom een klant afspeelt. Bij een offerte aanvraag wordt er een offerte project aangemaakt en zodra de opdracht uitgevoerd is krijgt de klant een uitvoerend project nummer en installedbase nummer. Verkopers zijn altijd op de hoogte omdat zij met hun mobiel (via deSuperOffice app) ook toegang hebben tot de SuperOffice database en direct kunnen zien wat de afspraken zijn met de klant. Met eMarketing verstuurt de afdeling marketing diverse mailingen, zoals uitnodigingen voor beurzen en productontwikkelingen. We kunnen nu op een gemakkelijke en efficiënte manier een grote doelgroep bereiken en ook precies zien wie waar op geklikt heeft in een mailing.

De Resultaten

Inmiddels is SuperOffice niet meer weg te denken bij Vekoma Rides. Nagenoeg alle afdelingen, inclusief service, maken gebruik van SuperOffice en dat zorgt ervoor dat iedereen binnen Vekoma Rides de klant centraal kan stellen.

CRM is een continue proces en het is noodzakelijk om de werkprocessen onder de loep te blijven houden en daar SuperOffice op aan te passen. Bij de implementatie van SuperOffice is de lat hoog gelegd, nu moet dat gespiegeld worden met de realiteit. Het is de doelstelling om met zo min mogelijk handelingen een zo optimaal resultaat te bereiken. “Er is een flinke efficiencyslag gemaakt en dat zorgt voor tijdwinst op de werkvloer, tijd die besteed kan worden aan onze klanten”, aldus Peter van Bilsen.

Maak een afspraak

11.000 tevreden klanten en nog steeds groeiende