Topverkoper worden? Stel de juiste vragen. Download onze whitepaper!

Topverkoper worden? Stel de juiste vragen. Download onze whitepaper!

We wilden naar één centrale plek waar alle klantinformatie samenkomt. Zodat iedereen in de organisatie weet wat er speelt en we sneller en slimmer kunnen schakelen.

Max Malipaard IT & Project Manager

HET BEDRIJF

MTS Euro Products is een Nederlandse leverancier van hygiëneproducten, gevestigd in Maassluis. Het bedrijf bestaat sinds 1991 en richt zich op het ontwikkelen en distribueren van een breed assortiment, waaronder toiletpapier, handdoekpapier, dispensers en non-wovens. Vanuit het moderne logistieke centrum in Maassluis worden dagelijks klanten in binnen- en buitenland beleverd.

Binnen MTS Euro Products werd steeds duidelijker dat de manier van samenwerken rond klanten slimmer en gestructureerder moest. Verschillende afdelingen hadden contact met dezelfde klanten, maar werkten niet met dezelfde informatie. Het gevolg? Gemiste signalen, gebrek aan overzicht en verlies van snelheid in de klantflow.

De zoektocht naar structuur en samenwerking

“We wilden naar één centrale plek waar alle klantinformatie samenkomt,” vertelt Max Malipaard (IT & Project Manager). “Zodat iedereen in de organisatie weet wat er speelt en we sneller en slimmer kunnen schakelen.” 

Ook collega Niels Hoek (ICT Applicatiebeheerder) herkende dat probleem: “Een klantvraag blijft zelden bij één afdeling. Er komt vaak iets van spoed bij kijken, of er is een ontwerp nodig voor een private label. Dan moet je snel kunnen schakelen én zien wat er met de vraag gebeurt. Dat overzicht misten we.” MTS Euro Products - SuperOffice CRM

De keuze voor een nieuwe aanpak 

Op zoek naar meer dan alleen registratie, kwam MTS Euro Products uit bij SuperOffice CRM. Niet alleen vanwege de software, maar ook vanwege de aanpak: samen kritisch kijken naar processen, teams meenemen in de verandering en het systeem zo inzetten dat het écht ondersteunt in het dagelijkse werk. 

Nicholas Verzuu (CRM adviseur SuperOffice): “CRM is geen doel op zich, maar een middel om teams beter te laten samenwerken en klanten optimaal te bedienen. Daarom kijken we samen naar processen, geven workshops en zorgen dat er draagvlak is in de hele organisatie.”


Het resultaat: grip, rust en snelheid

De impact is duidelijk voelbaar binnen MTS Euro Products. “Je ziet nu in één oogopslag wat er met een klantvraag gebeurt,” vertelt een collega. “We kunnen acties toewijzen, opvolging volgen en klanten tijdig helpen. Dat geeft rust én snelheid.” 

Max Malipaard vat het samen: “Met SuperOffice hebben we één centrale plek voor al onze klantinformatie. Iedereen werkt met dezelfde data, waardoor we als één team sneller en slimmer kunnen schakelen. We hebben grip op processen, werken datagedreven én houden vaart in de klantflow.” 

Benieuwd hoe dit in de praktijk werkt?

Bekijk de video en ontdek hoe MTS Euro Products hun klantprocessen slimmer heeft ingericht.