We hebben nu één centrale plek voor al onze klantinformatie. Iedereen werkt met dezelfde data, waardoor we als één team sneller en slimmer kunnen schakelen

HET BEDRIJF
Beko Groothandel is dé groothandel voor bakkers, patissiers en chocolatiers sinds 1964. Met meer dan 10.000 artikelen voorziet het bedrijf dagelijks haar klanten van grondstoffen, bakkerijgereedschappen, bake-off en make-off producten én verpakkingen. Als onderdeel van de Beko Coöperatie met verschillende gespecialiseerde dochterondernemingen, streeft Beko naar efficiënte samenwerking en optimale klantbediening.
De uitdaging
Beko Groothandel stond voor een bekende uitdaging: verschillende afdelingen hadden contact met klanten, maar werkten allemaal met eigen informatie. Het resultaat? Gebrek aan overzicht, vertraagde processen en gemiste kansen.
"Klantvragen kwamen binnen per telefoon en in diverse mailboxen. Wie heeft de klant gesproken en wat is er afgesproken? Als we iets terug wilden vinden, was het zoeken naar een speld in een hooiberg," vertelt Ilona Balk - Manager Verkoop Binnendienst Beko Groothandel , die dagelijks met deze uitdaging te maken had.
De organisatie had behoefte aan structuur: één centrale plek waar een 360-graden klantbeeld ontstaat, met inzicht in afzet, omzet, contracten én klachten per klant. Eerdere ervaringen met andere systemen waren niet succesvol geweest.
De oplossing
Na een zorgvuldige oriëntatie koos Beko voor SuperOffice CRM. De keuze viel op dit platform vanwege de flexibele modules voor Service, Sales en Marketing, en de mogelijkheid om het systeem volledig aan te passen aan de specifieke wensen van de organisatie.
"Bij SuperOffice vinden we het belangrijk om eerst écht te begrijpen waar een organisatie naartoe wil," licht Nicholas Verzuu - CRM Adviseur van SuperOffice toe. "We besteden veel tijd aan het voortraject en bouwen stap voor stap samen aan een CRM dat structuur brengt."
De implementatie gebeurde gefaseerd: van datacontrole en koppelingen met Qliksense, tot bezoekafspraken, acquisitie, crossell, pijplijn-management en een service ticketing systeem. Binnenkort wordt ook de contractmodule geactiveerd.
Het resultaat
De investering in structuur betaalt zich uit. Miranda Zuiderveen - Verkoop Binnendienst Beko Groothandel ervaart dit dagelijks: "Het vastleggen van een klantvraag kost in eerste instantie meer tijd, maar doordat je alles centraal bewaart krijg je al snel overzicht en meer inzicht. Je hebt geen dubbele invoer en losse Excelsheets meer en werkt uiteindelijk veel efficiënter."
Joop Tromp - Sales Manager Beko Groothandel vat de transformatie samen: "Met SuperOffice hebben we één centrale plek voor al onze klantinformatie. Iedereen werkt met dezelfde data, waardoor we als één team sneller en slimmer kunnen schakelen. We hebben grip op processen, werken datagedreven én houden vaart in de doelstelling om een 360-graden klantbeeld te creëren."
Inmiddels wordt SuperOffice ook uitgerold naar andere bedrijfsonderdelen, waaronder de Coöperatie en zusterbedrijf Beko Verpakkingen.
Benieuwd hoe dit in de praktijk werkt?
Bekijk de video en ontdek hoe dit bij Beko Groothandel in de praktijk werkt.
Andere relevante referenties
-
MTS Euro Products
We wilden naar één centrale plek waar alle klantinformatie samenkomt. Zodat iedereen in de organisatie weet wat er speelt en we sneller en slimmer kunnen schakelen.
-
Controlin
SuperOffice CRM vergroot klantgerichtheid en stimuleert groei
-
Panasonic
Van los zand naar een goed fundament voor onze sales- en marketingactiviteiten met SuperOffice CRM