SuperOffice Service biedt actueel inzicht in openstaande vragen

De Uitdaging
Nicovij biedt als inkooporganisatie van ijzerwaren, gereedschappen en machines een solide basis aan haar leden.
Dit gebeurt enerzijds door het collectief inkopen van een breed assortiment producten en de fijnmazige distributie via het magazijn in Deventer. Anderzijds door haar servicegerichtheid en dienstverlening op het gebied van onder meer marketing, automatisering en waar nodig advies in de bedrijfsvoering. De leden zijn 110 zelfstandig ondernemers met verkooppunten door heel Nederland. Iedere werknemer van Nicovij is benaderbaar voor de leden. Maar de meeste vragen worden gesteld bij de afdeling Customer Service. Deze vragen kwamen voornamelijk binnen via e-mail in Outlook of telefoon. Gezien de stijging van het aantal leden en de verwachte groei, zullen de binnenkomende vragen ook toenemen. Het afhandelen van deze verzoeken zonder centrale oplossing maakt het proces onoverzichtelijk, foutgevoelig en inefficiënt.
In SuperOffice hebben wij een compleet en actueel klantbeeld, het afhandelen van vragen was nooit zo makkelijk!
De Oplossing
SuperOffice is voor Nicovij van cruciaal belang voor de meldingen die de ondernemers registreren en de opvolging daarvan.
Er komen verschillende type meldingen binnen, variërend van vragen over producten, leveranciers, prijzen en levertijden tot een mancomelding en retouraanvragen. Met de Service module van SuperOffice bieden we de leden een sterk verbeterde service. Tevens hebben wij inzicht gekregen in de hoeveelheid en type meldingen die afgehandeld worden. SuperOffice is volledig geïntegreerd in het bestaande extranet. De aangesloten leden kunnen nieuwe verzoeken indienen en de status inzien van bestaande verzoeken. Door het publiceren van antwoorden op veelgestelde vragen neemt ook de selfservice en efficiency voor de leden toe.
De Resultaten
Door de inzet van SuperOffice Service worden alle vragen efficiënt afgehandeld.
De ondernemers kunnen de status raadplegen in het klantportaal, medewerkers op het hoofdkantoor hebben direct inzicht vanuit SuperOffice CRM. Hierdoor is een compleet en centraal klantbeeld ontstaan en is er de mogelijkheid om middels allerhande rapportage inzage te krijgen in de hoeveelheid en aard van de vragen, maar ook de snelheid waarmee deze worden afgehandeld.
Andere relevante referenties
-
MTS Euro Products
We wilden naar één centrale plek waar alle klantinformatie samenkomt. Zodat iedereen in de organisatie weet wat er speelt en we sneller en slimmer kunnen schakelen.
-
Controlin
SuperOffice CRM vergroot klantgerichtheid en stimuleert groei
-
Panasonic
Van los zand naar een goed fundament voor onze sales- en marketingactiviteiten met SuperOffice CRM