SuperOffice kondigt de acquisitie van Lyyti aan, versterking van Europese CRM-positie en uitbreiding met 26 miljoen eindgebruikers

Oslo, Noorwegen – 8 December 2025 — SuperOffice kondigt de acquisitie van Lyyti aan. Lyyti is een leidend eventmanagementsoftware dat door duizenden organisaties wordt gebruikt, met sterke Scandinavische wortels en een groeiende, internationale aanwezigheid.

Met een omzet van ongeveer 100 miljoen NOK en een 90% aandeel van terugkerende omzet, versterkt Lyyti de basis van SuperOffice voor voorspelbare en schaalbare groei. Na de overname zal de totale terugkerende omzet van de groep uitkomen op bijna 800 miljoen NOK per jaar, een stijging van 13%. Beide bedrijven rapporteren vergelijkbare winstmarges, en de gezamenlijke groep versterkt het vermogen om te investeren in productontwikkeling en innovatie om Europa’s sterkste eventmanagement-ervaring te realiseren.

“Deze acquisitie is een logische voortzetting van onze strategie om Europa’s meest geliefde CRM-platform te bouwen. Lyyti versterkt onze capaciteit om bedrijven betekenisvolle en meetbare klantinteracties te helpen creëren. Daarnaast heeft het bedrijf een team en cultuur die perfect aansluiten bij SuperOffice,” zegt Lars Engbork, CEO van SuperOffice.

Dit is de tweede strategische overname van SuperOffice in het afgelopen half jaar, na de overname van het Zweedse bedrijf i-Centrum die in augustus werd aangekondigd. Met steun van meerderheidsaandeelhouder Axcel, versnelt het bedrijf een gerichte M&A-strategie. Deze om zowel om productcapaciteiten als geografische aanwezigheid uit te breiden.

Uitbreiding naar een snelgroeiende markt

Lyyti is een leidend Noords platform voor het plannen en beheren van fysieke, digitale en hybride evenementen. Jaarlijks worden meer dan 100.000 evenementen en 26 miljoen deelnemers via Lyyti georganiseerd, en het bedrijf heeft sterke klantenbestanden in Finland, Zweden en Frankrijk.

“Evenementen worden een van de belangrijkste klantcontactmomenten. Na covid zien we vooral dat de combinatie van fysieke en digitale evenementen een cruciale manier is geworden om B2B-klanten in Europa te betrekken. Door Lyyti te integreren in ons ecosysteem, kunnen we klanten helpen activiteiten te plannen, beheren en meten op een manier die echte waarde creëert,” zegt Engbork.

De eventtech-markt heeft een geschatte waarde van 35–45 miljard NOK, waarbij de Noordse landen een groot en snelgroeiend deel van de sector voor hun rekening neemt. In de nasleep van hybride werken en vernieuwde activiteiten na de pandemie, vragen bedrijven steeds vaker naar meetbare en schaalbare eventoplossingen. De bedrijven willen deze direct integreren in verkoop- en marketingprocessen, een trend die beide bedrijven uitstekend kunnen aanvoeren.

“Onze missie is altijd geweest om eventmanagement te vereenvoudigen en mensen te helpen betekenisvolle ontmoetingen te creëren. Door te integreren met het CRM-platform van SuperOffice kunnen we klanten in heel Europa nog meer waarde bieden en de innovatie binnen eventtech versnellen, zegt Petri Hollmén,” CEO van Lyyti.

Petri Hollmén, CEO  Lyyti en Lars Engbork, CEO SuperOffice

Foto:  Petri Hollmén, CEO  Lyyti en Lars Engbork, CEO SuperOffice

Voor B2B-bedrijven, vormen evenementen een van de meest arbeids- en kost intensieve onderdelen van de klantreis. Maar deze evenementen zijn vaak nog losgekoppeld van CRM-systemen. 

“Met SuperOffice kunnen we deze momenten op een pragmatische en meetbare manier direct verbinden met de klantreis. Een marketingteam kan bijvoorbeeld klanten uitnodigen voor een webinar of fysiek seminar via Lyyti, en dan vervolgens automatisch de betrokkenheid van deelnemers volgen. Zo kunnen ze opvolgacties inplannen en de doorstroom van leads naar SuperOffice meten. Hierdoor kunnen marketing- en salesteams eindelijk de ROI van hun evenementactiviteiten meten en onderbouwen,” verteld Hollmén.

Significant commercieel potentieel

De overname versterkt de terugkerende omzet van SuperOffice en creëert duidelijke kansen voor cross-selling binnen beide klantenportefeuilles.

“SuperOffice en Lyyti delen zeer vergelijkbare klantprofielen en bedrijfsmodellen. Dit levert ons directe commerciële synergievoordelen op, en versterkt onze positie als leidende CRM-leverancier in de Nordics. Daarnaast kunnen we gebruikmaken van elkaars aanwezigheid in gedeeltelijk onontgonnen markten, om onze internationale groei verder uit te bouwen,” zegt Engbork.

Een Noordse samenwerking gebouwd voor Europa

De klanten van Lyyti bevinden zich vooral in B2B-georiënteerde sectoren zoals professionele dienstverlening, industriële leveranciers, hoger onderwijs, overheidsinstanties, conferenties, ledenorganisaties en grote ondernemingen. Dit zijn allemaal segmenten waarin SuperOffice al een sterke positie in Europa heeft en duidelijke marktgroei ziet. De overname vergroot bovendien de aanwezigheid van SuperOffice in Finland, en het bedrijf zal actief op zoek gaan naar extra partners om de groei in de regio te versnellen.

“SuperOffice heeft meer dan 35 jaar gewerkt aan het opbouwen van vertrouwde klantrelaties in Europa, en we kijken ernaar uit om voort te bouwen op die relaties. Wij gaan Lyyti samen naar het volgende niveau te brengen. Door onze krachten te bundelen kunnen we Lyyti sneller introduceren in nieuwe Noordse en Europese markten. Sneller dan we afzonderlijk zouden kunnen, en terwijl we onze Noordse wortels en productfilosofie behouden,” zegt Hollmén.

De transactie wordt naar verwachting in het vierde kwartaal van 2025 afgerond, onder voorbehoud van de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden

Over SuperOffice

SuperOffice is een leidende Europees platform voor customer relationship management (CRM), dat zich inzet om bedrijven te helpen waardevolle en moeiteloze klantrelaties op te bouwen. Geleid door onze missie om Europa’s meest geliefde CRM te zijn, leveren we schaalbare, modulaire oplossingen die eenvoudig te gebruiken zijn en krachtig waar het het meest telt.

SuperOffice werd in 1990 opgericht in Oslo, Noorwegen, en bedient kleine en middelgrote bedrijven in Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland, Nederland en Zwitserland, ondersteund door een sterk partnernetwerk in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf heeft bijna 300 medewerkers. Voor meer informatie, bezoek www.superoffice.com.

Voor meer informatie, neem alstublieft contact op:

Lars Engbork, CEO
Telefoon: +45 22 69 28 68
Email: lars.engbork@superoffice.com

Erlend Mohus, Chief Strategy & Acquisition Officer
Telefoon: +47 91 77 27 56
Email: erlend.mohus@superoffice.com

Tish Gilbert, Head of Communications and Brand
Telefoon: +47 92 06 40 64
Email: tish.gilbert@superoffice.com

Over Lyyti

Lyyti is een alles-in-één softwareoplossing voor eventmanagement die organisaties helpt om betekenisvolle ontmoetingen te creëren. Ongeacht het formaat – live, online of hybride – zorgen Lyyti’s geautomatiseerde functies voor registratie, communicatie, rapportage en feedback, zodat elk evenement een succes wordt. Zowel voor deelnemers als voor organisatoren. Voor meer informatie, bezoek: www.lyyti.com

Voor meer informatie, neem alstublieft contact op:

Petri Hollmén, CEO
Telefoon: +358401737777
Email: petri.hollmen@lyyti.com

Back to articles