Nieuw: Succesvol zijn in uitdagende tijden
Een handleiding voor bedrijfsgroei

Nieuw: Succesvol zijn in uitdagende tijden
Een handleiding voor bedrijfsgroei

Inzicht in de klanthistorie zorgt voor efficiencyslag van 20%

Carla de Zwart Internal Sales

De Uitdaging

Salud Foodgroup Europe produceert en distribueert bevroren avocado producten, appetizers, tortilla’s en pita’s naar meer dan 44 landen in Europa, Azië en Zuid Amerika. 

Salud Foodgroup Europe werkt sinds 2008 met SuperOffice CRM. Hiervoor maakten zij gebruik van Excel en gedeelde netwerkschijven. Dat zorgde ervoor dat er geen totaalbeeld was van de klant en informatie versnipperd over de organisatie verspreid was. Collega’s wisten van elkaar niet wat er afgesproken was en veel stond in de inbox van medewerkers. ‘’Iedereen had een eigen manier van werken en dat  zorgde voor veel onduidelijkheid’’, vertelt Carla de Zwart, Internal Sales bij Salud Foodgroup.

Wij gaan aan de slag met het inrichten van dashboards zodat wij in één oogopslag de status van onze verkopen zien

Carla de Zwart Internal Sales

De Oplossing

De medewerkers maken op basis van hun functie gebruik van de SuperOffice gebruikersplannen. 

Alle communicatie met klanten wordt eenvoudig gearchiveerd onder de bedrijfskaart en als een klant belt over een offerte kan iedereen de juiste informatie verstrekken. Voor de registratie van klanten en het aanvragen van samples maken wij zelf een ticket aan in SuperOffice service. Dit proces kan nog verder geoptimaliseerd worden als wij hier ook een speciaal emailadres aan koppelen met een automatische workflow. De afdeling marketing selecteert de juiste doelgroep, verstuurt mailings en meet- en analyseert het klikgedrag met behulp van de uitgebreide marketingfuncties van SuperOffice. De verkopers houden hun forecast nauwkeurig bij en dit is de leidraad voor het bespreken van de resultaten in onze maandelijkse sales meeting. 

De Resultaten

Alle data is nu gecentraliseerd en daar plukken wij dagelijks de vruchten van. Wij hebben een 360 graden overzicht van alle klanten en merken dat onze klanttevredenheid toeneemt. 

Wij zijn nog voornemens om aan de slag te gaan met de dashboards in SuperOffice. Een visueel overzicht zegt vaak meer dan 100 woorden. Wij zijn tevreden over de uitgebreide CRM functionaliteit die SuperOffice biedt, daarmee ondersteunen wij onze verkoop, marketing- en serviceprocessen volledig. Als wij opnieuw de keuze zouden moeten maken voor een CRM oplossing zouden wij zeker weer voor SuperOffice kiezen.