Meld je aan voor Thrive - een serie van nieuwe en originele content die je helpt te groeien!

Van los zand naar een stevige structuur met SuperOffice CRM

Ron Wille Branch Representative

De Uitdaging

Panasonic Netherlands is de Nederlandse sales- en marketing organisatie voor Panasonic producten die zowel de B2C als de B2B markt bedient.

Het bedrijf bestaat sinds 1964 en werd in 2010 ondergebracht onder de paraplu van Panasonic. Er werken in totaal een vijftigtal medewerkers bij Panasonic in ‘s-Hertogenbosch, zowel op kantoor als in de buitendienst.

Het registreren van contactmomenten met klanten, leveranciers en de pers gebeurde voorheen vooral gefragmenteerd, op allerlei manieren en via diverse online databases alsook papieren bestanden. Hierdoor werd veel werk dubbel gedaan, ging informatie verloren en werd er niet altijd op de juiste manier omgegaan met opt-in en opt-out regels bij het verzenden van mailings. Ook was informatie niet algemeen toegankelijk voor medewerkers. Iets wat wel wenselijk was.

Door SuperOffice CRM zijn we niet alleen beter gaan werken, maar kunnen wij ook meer doen in minder tijd. Een efficiency slag van 25% klinkt ons niet vreemd.

Ron Wille Branch Representative

De Oplossing

Om voor meer structuur binnen de organisatie te zorgen en met het oog op de naderende AVG wetgeving, werd er besloten om op zoek te gaan naar een passende CRM oplossing.


Door gebruik te maken van een CRM oplossing is men minder tijd kwijt aan zoekwerk en de informatie wordt meteen goed beveiligd opgeslagen. Na een uitgebreide selectie werd uiteindelijk gekozen voor SuperOffice en wel om de volgende redenen:

  • Veelzijdige functionaliteiten
  • Eenvoudig te gebruiken
  • Cloud oplossing
  • Integratie met Outlook
  • De organisatie/medewerkers achter de CRM oplossing
  • Prijs-/kwaliteitverhouding
  • De oplossing is op verschillende apparaten te gebruiken (laptop, mobiel)
  • Servicedesk
  • Marketingmodule voor het maken van mailings

SuperOffice wordt met name gebruikt om relevante contactmomenten te registreren die we hebben met leveranciers, klanten en de pers. Alle activiteiten worden vastgelegd in de CRM oplossing maar ook de uitvoering van taken verloopt via SuperOffice. Daarnaast worden b.v. alle gescande contracten direct gekoppeld aan de betreffende klant, zodat deze informatie op de juiste plaats voor iedereen inzichtelijk is.

De Resultaten

Veel van de problemen waar we tegenaan liepen, zijn sinds de invoering van SuperOffice opgelost of aanzienlijk verbeterd.

Met name het registreren van activiteiten door het salesteam verloopt goed en leidt tot een betere planning en resultaten. Daarnaast worden veel marketing activiteiten rechtstreeks vanuit SuperOffice geïnitieerd. Denk daarbij het maken van nieuwsbrieven en de registratie van klikgedrag. Mailings zien er veel professioneler uit en passen beter bij onze moderne communicatievormen. Ook is het zeer eenvoudig om SuperOffice op meerdere apparaten te gebruiken, zoals mobiel.

In de toekomst gaan we SuperOffice stap-voor-stap uitbreiden door ook zaken zoals omzet en afzet vast te leggen, wederverkopen te registreren en bezoekanalyses en rendementsberekeningen van marketing activiteiten toe te voegen.