Waarom verkopers CRM onvoldoende gebruiken

Lees meer
Positieve return on sales
Laurens Zanoli Sales Manager

De Uitdaging

B2C Europe is de expert in innovatieve logistieke oplossingen voor webwinkels. Ze heeft bijvoorbeeld een slimme Click&Collect oplossing ontwikkeld, CollectYourParcel, waarmee webwinkels in één keer toegang krijgen tot 100.000 afhaalpunten door heel Europa. Zo wordt internationaal verkopen gemakkelijker en goedkoper. 

Het is niet makkelijk om alle klanten die potentieel baat hebben bij de slimme logistieke oplossingen van B2C Europe te volgen en de juiste aandacht aan de juiste leads en klanten te geven. Waar de organisatie in de vroege jaren van haar bestaan vooral groeide op basis van trouwe klanten, die zelf vaak doorgroeiden en ook nieuwe klanten aanbrachten, is nu een nieuw tijdperk voor B2C Europe aangebroken. Het bedrijf is inmiddels internationaal actief door heel Europa en in de VS en China.
De sales teams in verschillende landen groeien en het klantenbestand breidt uit en is in toenemende mate divers: van resellers, zoals koeriersbedrijven, tot kleine webshops met relatief standaard oplossingen en middelgrote of grote webshops met complexe maatwerk behoeften. Het was dus nodig een professionele oplossing voor het volgen
van leads en klanten te implementeren. 

SuperOffice stelt ons in staat webwinkels op maat te helpen
Laurens Zanoli Sales Manager

De Oplossing

Met SuperOffice heeft B2C Europe in eerste instantie vooral de Nederlandse Sales organisatie ondersteund in het bijhouden en opvolgen van klantcontacten. 

Laurens Zanoli, de Sales Manager van B2C Europe NL was vanuit eerdere ervaringen in de logistieke sector al bekend met SuperOffice. Hij zag kansen om verkoop en relatiebeheer beter te structureren en ondersteunen. Er is uiteraard eerst een pitch georganiseerd met meerdere partijen. Laurens: “SuperOffice sprong er voor ons bovenuit, omdat ze de functionaliteit die wij zochten het best benaderden. Ook de persoonlijke en nuchtere benadering sprak ons aan. Zo zijn wij ook: niet arrogant zijn of moeilijk doen, maar gewoon de slimste oplossing willen bieden.” Het groeiende Nederlandse sales team is nu beter in staat om te sturen op de effectiviteit van haar inspanningen. Zo worden de relaties die via allerlei marketing inspanningen, zoals online marketing, beurzen en events worden opgedaan netjes opgevoerd in de CRM oplossing. Er wordt gestructureerd opvolging gegeven aan de contacten, waarbij uiteraard het relatiebeheer van bestaande accounts niet vergeten wordt.

De Resultaten

Het was uiteraard grotendeels aan B2C Europe zelf om het optimale gebruik van SuperOffice te stimuleren. Dat is absoluut gelukt en het is in korte tijd een onmisbaar hulpmiddel geworden voor sales support en senior sales medewerkers.

Ook op managementniveau levert het broodnodige stuurinformatie. Er is ongetwijfeld nog veel meer uit CRM te halen dan nu gebeurt, maar de eerste resultaten zijn zeer bemoedigend. B2C Europe was zo tevreden over de oplossing voor haar Nederlandse 
sales organisatie dat zij besloten heeft SuperOffice ook in andere landen uit te rollen. In eerste instantie is België geïmplementeerd en het Verenigd Koninkrijk volgt snel. In het komende jaar zullen meer internationale vestigingen van B2C Europe volgen.  Dat geeft uiteraard bijzondere uitdagingen, maar B2C Europe is vol vertrouwen dat SuperOffice haar goed zal kunnen ondersteunen. Laurens Zanoli, zegt hierover: “De ervaringen in de implementatietrajecten tot nu toe zijn erg goed. Het brengt ons absoluut het gewenste inzicht in onze klantrelaties en de ROI, of in ons geval de Return on Sales, is zeker positief. “

Maak een afspraak

11.000 tevreden klanten en nog steeds groeiende