7 manieren om een succesvolle Customer Experience Strategie te creëren

Lees meer
Wij willen verwachtingen overtreffen. Daar hoort ook een uitstekende service bij
Valentijn Rensing CEO

De Uitdaging

Youfone streeft ernaar om altijd de beste Sim Only abonnementen aan te bieden voor de beste prijs. Youfone opereert op het premium KPN netwerk waardoor hun klanten optimaal bereik hebben met hun smartphone. 

Het klantenbestand breidt zich in een snel tempo uit. Het aantal klantvragen neemt dan ook toe. Op basis van de oude werkwijze was het onmogelijk om alle klantvragen goed en efficiënt af te handelen. Daarom zocht Youfone een geautomatiseerde oplossing om klantverzoeken efficiënter af te handelen en tegelijkertijd de kosten laag te houden. 

Bij Youfone vinden we dat onze klanten snel en gemakkelijk antwoord moeten krijgen op hun vraag
Anouk Oostvogel Communicatiemanager

De Oplossing

Alle binnenkomende verzoeken worden verwerkt in SuperOffice Service. 

De verzoeken komen binnen via diverse kanalen als telefoon, email, webformulieren en via het klantportaal MyYoufone. Er is een live koppeling met de CRM en backoffice omgeving van Youfone. Klanten worden direct herkend waardoor de klantenservice medewerker tijdens het behandelen van een verzoek volledig inzicht heeft in de MyYoufone omgeving van de klant. Doordat men op deze manier te werk gaat worden de zeer uiteenlopende vragen op zeer efficiënte wijze afgehandeld.

De Resultaten

SuperOffice is snel en efficiënt uitgerold binnen Youfone. 

Koppelingen met backoffice en MyYoufone bleken eenvoudig te realiseren. Na een korte training worden inmiddels vele verzoeken per jaar afgehandeld met een relatief beperkt aantal agents. De geboekte resultaten passen in de groeiambitie van Youfone. Als klapper op de vuurpijl werd Youfone in 2016 zelfs uitgeroepen tot de meest klantgerichte telecom organisatie van Nederland met een gemiddelde klantwaardering van 8.0