Groei door optimale klantbewerking met SuperOffice CRM
Michel Rözer Sales Manager

De Uitdaging

SABA is sinds 1933 een onafhankelijke, internationale producent van hoogwaardige lijmen en kitten voor industriële en bouwkundige toepassingen. 

Het salesteam in Dinxperlo maakte voor de implementatie van SuperOffice CRM gebruik van een andere CRM-oplossing. Echter was deze niet gebruiksvriendelijk genoeg om de medewerkers te motiveren dit structureel te gebruiken. Bovendien waren de rapportage analysemogelijkheden zeer beperkt. 

“We hebben bij de keus van een nieuwe oplossing dan ook bewust voor laagdrempeligheid gekozen; een relatief eenvoudig, overzichtelijk en gebruiksvriendelijke oplossing in aanvang, waarbij wel de mogelijkheid is later een koppeling met bijvoorbeeld een ERP-systeem te maken. Tevens heeft het feit dat SuperOffice CRM grotendeels standaardoplossingen biedt, zeer goed is door getest en er veel gebruikerservaringen in de software zijn verwerkt een belangrijke rol gespeeld in de keuze. Ook de internationale inzetbaarheid was een pré.” 

“Wat wilden we bereiken met SuperOffice? Deze doelen hebben we bij aanvang bewust beperkt tot:

  • Inzichtelijk maken van alle activiteiten rondom de relatie met ieder individu;
  • Vereenvoudigen van marketing door gebruik te maken van de diverse selectiecriteria;
  • Standaardiseren van documenten, correspondentie en formulieren door gebruik te maken van sjablonen.”
De agenda’s zijn gesynchroniseerd met Outlook en de smartphones, waardoor medewerkers ook onderweg kunnen rapporteren
Michel Rözer Sales Manager

De Oplossing

SABA Dinxperlo is in 2003 gestart met het gebruik van SuperOffice bij beide Business Units (Industrie en Building & Construction) op de locatie in Dinxperlo. 

De nadruk lag sterk op het gebruik van het systeem door verkoop; zowel binnen als buiten. Door de verschillen in marktbewerking werd besloten dat beide units een applicatiebeheerder leveren die zorgen voor een werkbare en oplossingsgerichte structuur. De implementatie van SuperOffice CRM had als opzet om met volledige acceptatie van het verkoopteam, SuperOffice CRM steeds meer leidend te maken en ook de andere afdelingen te gaan betrekken.

De Resultaten

Inmiddels maken meer dan 125 medewerkers gebruik van SuperOffice CRM, inclusief collega’s in Polen en Amerika. 

Het gebruik van CRM is net zo evident als het gebruik van Outlook of ons ERP-systeem. Niet alleen Verkoop, maar ook Inkoop, Administratie, R&D, Marketing, het Management Team en de receptie maken gebruik van de data uit SuperOffice. “De agenda’s zijn gesynchroniseerd met Outlook en de smartphones, waardoor medewerkers ook onderweg kunnen rapporteren. Wij selecteren eenvoudig onze doelgroep en sturen deze maandelijks een nieuwsbrief. De feedback hiervan heeft reeds een positieve bijdrage aan onze verkoopresultaten geleverd.”

Maak een afspraak

6.000 tevreden klanten en nog steeds groeiende