7 manieren om een succesvolle Customer Experience Strategie te creëren

Lees meer
Klantinformatie inclusief contacthistorie voor iedereen snel beschikbaar
Erwin Damhuis Customer Sales Representative

De Uitdaging

Creamy Creation is opgericht in 1979 als een Business Unit van FrieslandCampina, één van ’s werelds grootste zuivelcoöperaties. 

Vandaag de dag zijn wij marktleider in geëmulgeerde dranken en bedienen wij een wereldwijd klantenbestand. FrieslandCampina Creamy Creation produceert een breed scala aan drankjes voor de alcohol en voedingsdrank markten. Creamy Creation wilde haar administratieve deel van alle activiteiten rond de klant in het salesproces optimaliseren. De time-to-market (van idee tot product) is kort en daarom was een multidisciplinaire aanpak benodigd. lle activiteiten (ontwikkeling, projecten, contacten) zijn georganiseerd rond de klant. In deze omgeving paste een veelzijdige, gebruiksvriendelijke en efficiënte tool met een goede ROI. Er waren verder geen specifieke klantcontact registratie systemen in gebruik naast SAP dat als back-office systeem fungeert.

Alle binnendienstmedewerkers zijn direct op de hoogte van wat er bij een klant speelt. Dit zorgt ervoor dat de service richting de klanten naar een hoger niveau wordt getild.
Erwin Damhuis Customer Sales Representative

De Oplossing

SuperOffice wordt gebruikt door de complete sales en R&D afdeling van FrieslandCampina Creamy Creation. 

Gezien het internationale karakter van de organisatie zijn buitendienstmedewerkers veel in het buitenland. Met de Webversie van SuperOffice kunnen zij hun bezoekverslagen en afspraken in SuperOffice registreren. Alle binnendienstmedewerkers zijn dan direct op de hoogte van wat er bij een klant speelt. Dit zorgt ervoor dat de service richting de klanten naar een hoger niveau wordt getild. Het maken van selecties voor marketingacties is ook zeer eenvoudig. Met de nieuwste versie van SuperOffice zijn deze functionaliteiten zeer uitgebreid.

De Resultaten

De doelstelling van ons CRM traject was om ons klantencontact te optimaliseren en om een éénduidig klantbeeld te hebben.

Met SuperOffice CRM heeft Creamy Creation dit doel ruimschoots behaald en dan wordt het potentieel nog zeker niet voor 100% benut!

Maak een afspraak

11.000 tevreden klanten en nog steeds groeiende