Waarom verkopers CRM onvoldoende gebruiken

Lees meer
Verbeterde communicatie en verkoop met SuperOffice
Patrick Koene Manager

De Uitdaging

Atelier Michel Koene is gespecialiseerd in het leveren van maatwerk voor de verstandelijk gehandicaptenzorg,de psychogeriatrische zorg, medische kinderdagverblijven en (kinder-)ziekenhuizen. 

Zij leveren tevens aan particulieren en staan garant voor betaalbaar vakwerk en service! Atelier Michel Koene produceert en levert artikelen en diensten op het gebied van aangepast meubilair, snoezelen enspel- beweging en buitenmateriaal. De afgelopen jaren is Atelier Michel Koene gestaag gegroeid. Waar voorheen alle medewerkers van alles op de hoogte waren werd het door de groei en verdere professionalisering onmogelijk om alle communicatie te stroomlijnen. Meerdere medewerkers waren bezig met dezelfde klant zonder dat dit bekend was. Er was geen overzicht van welke contacten er waren met de klant en dit werd niet of nauwelijks bijgehouden. Het gevolg hiervan was dat klanten maar ook dew erknemers vaak ‘verbaasd’ waren over het feit dat andere collega’s dit al opgepakt hadden. Veel werk bleek dus ook dubbel gedaan te worden en dit kostte natuurlijk veel tijd en leidde tot miscommunicatie.

SuperOffice maakt het verschil in communicatie met en service naar onze klanten en hier plukken wij dagelijks de vruchten van
Patrick Koene Manager

De Oplossing

SuperOffice is binnen de organisatie ingezet op verschillende afdelingen, zoals inkoop, verkoop, management, maar ook buitendienst en financieel. 

Alle communicatie omtrent klanten en relaties wordt bijgehouden en is eenvoudig terug te vinden in de contacthistorie. Daarnaast wordt er optimaal gebruik gemaakt van de agenda functie voor de planning van activiteiten. De afdeling verkoop gebruikt de verkoopgegevens voor verdere cross en upsell activiteiten. In de toekomst is het de bedoeling dat het management ook specifieke rapportages kan maken zodat zij eenvoudig kunnen sturen op het behalen van de verkoopdoelstellingen.Voor het versturen van mailings of het in kaart brengen van specifieke groepen zijn de selecties in SuperOffice een uitkomst. Verder is een koppeling gerealiseerd met het het ERP systeem Eurofin waardoor exact is te zien wat de installed base bij de klanten is. 

De Resultaten

De resultaten die Atelier Michel Koene boekt met SuperOffice zijn nu nog moeilijk in euro’s uit te drukken. Wij zijn eind oktober 2012 gestart en ontdekken nog elke dag nieuwe functionaliteiten.

SuperOffice is nu echt onze leidraadvoor verkoop en communicatie met klanten aan het worden. Wij proberen dit bewustzijn ook duidelijk over te brengen aan onze medewerkers. SuperOffice maakt echt het verschil in de communicatie en service richting onze klanten en werpt dus zeker haar vruchten af.

Maak een afspraak

11.000 tevreden klanten en nog steeds groeiende