7 manieren om een succesvolle Customer Experience Strategie te creëren

Lees meer
Met SuperOffice zijn wij in staat om de klant optimaal te bedienen
Sven Schuling Directeur IT

De Uitdaging

Hof Hoorneman Bankiers is gespecialiseerd in vermogensbeheer. Dat is wat wij doen, niet meer, niets minder. De bank is al ruim 25 jaar actief en inmiddels bedraagt het aan ons toevertrouwde vermogen ruim 1,9 miljard euro. Dat vermogen beleggen wij nog helemaal zelf.

Voor 2001 werkten wij nog met een op DOS gebaseerd systeem. Hierin was het moeilijk om zaken over te zetten naar de Windows omgeving. Bij de overstap naar een nieuwe CRM applicatie was het een vereiste dat de Windows applicaties als uitgangspunt dienden. Een geïntegreerd CRM systeem was ons doel om de klanttevredenheid verder te optimaliseren. 
Wij zijn heel positief over SuperOffice. Op basis van een vergelijking tussen drie CRM leveranciers is destijds het programma bij ons als beste uit de bus gekomen. De functionaliteit van SuperOffice won het van de concurrenten en ook een referentiebezoek aan een ander bedrijf in de bancaire wereld gaf een voordelig beeld van SuperOffice. 

Als een klant ons belt, is met het aanklikken van een paar buttons meteen bekend wat de rekening van de klant is, waaruit zijn beleggingsportefeuille bestaat en wat de performance daarvan is
Sven Schuling Directeur IT

De Oplossing

Direct nadat we in 2001 zijn ingestapt, hebben we het programma laten aanpassen aan onze eigen wensen. Dankzij koppelingen met onze backofficesoftware hebben we in SuperOffice altijd direct alle gegevens van onze klanten paraat.

Als een klant ons belt, is met het aanklikken van een paar buttons meteen bekend wat de rekening van de klant is, waaruit zijn beleggingsportefeuille bestaat en wat de performance daarvan is. Ook kan er met een koppeling direct een rapport worden opgemaakt van de meest actuele gegevens. De mogelijkheid om activiteiten per periode te monitoren zorgt ervoor dat alle klanten de aandacht krijgen die zij verdienen en dat gemaakte afspraken worden nagekomen. Hier kunnen de relatiebeheerders ook direct op gestuurd worden. De rechtenstructuur in SuperOffice kunnen wij in detail instellen zodat medewerkers inzicht hebben in de voor hen bestemde informatie.

De Resultaten

Beschikbaarheid van actuele gegevens is voor een bank als de onze onontbeerlijk. Bij een indrukwekkend  relatiebestand moeten alle medewerkers inzicht hebben in wat voor acties richting een klant zijn ondernomen.

Het is dus een pluspunt dat in een CRM-programma als SuperOffice alle gespreksnotities terug te vinden zijn. Ook nieuwe medewerkers bij Hof Hoorneman Bankiers kunnen op dag één, binnen 2 of 3 seconden de klant in kaart brengen. SuperOffice is de centrale toegang tot onze klant waarbij losse Excelsheets en een complete papierwinkel tot het verleden behoren. Verder is de filosofie van SuperOffice de afgelopen jaren niet veranderd: “ Kracht door eenvoud”. Dit is merkbaar in het klantcontact; de medewerkers zijn enthousiast over het product en dat geeft vertrouwen.

Maak een afspraak

11.000 tevreden klanten en nog steeds groeiende