Waarom verkopers CRM onvoldoende gebruiken

Lees meer
Persoonlijke aandacht staat hoog in het vaandel, SuperOffice helpt ons daarbij
Jan Baljeu Directeur

De Uitdaging

Friesland Lease is een toonaangevende en merkonafhankelijke leasemaatschappij voor auto's in het Noorden.

Daarnaast onderscheidt Friesland Lease zich door het persoonlijk contact en jarenlange ervaring met het leasen van auto's. “It is mei sizzen net te dwaan.” Niet praten maar doen, zo luidt het motto van Friesland Lease, een snelgroeiende leasemaatschappij in het Noorden van het land. Met zo’n 5000 personenauto’s en bedrijfswagens in beheer zeker geen “kleine jongen” meer. Wat blijft is het nauwe contact met de klanten. Of ze nu wel of niet dicht in de buurt zitten: persoonlijke aandacht staat bij Friesland Lease hoog in het vaandel. In het voorjaar van 2008 hebben wij de keus gemaakt voor SuperOffice. Nadat we niet meer tevreden waren over ons zelf ontwikkelde pakket, hebben wij een aantal bestaande pakketten vergeleken. We hebben de eisen op een rij gezet en daarmee een aantal leveranciers opgezocht. Aanvankelijk leek het verschil tussen de pakketten niet zo groot. Wat bij ons de doorslag gaf, was dat de leverancier van SuperOffice, ALL-CRM, ervaring had met de koppeling met ons backofficesysteem, Flipse Automatisering, waardoor deze koppeling zonder problemen en voor minder tijd en geld kon plaatsvinden.

De agendaplanning, de gespreksverslagen, de e-mails, de overzichten, alles is aan elkaar gekoppeld en op simpele wijze terug te vinden
Jan Baljeu Directeur

De Oplossing

Gedurende de laatste vier jaar is bij ons het aantal leasecontracten verdubbeld en het einde is nog lang niet in zicht.

Veel informatie die eerst in de hoofden van onze medewerkers zat is nu via SuperOffice benaderbaar en dat is juist bij die snelle groei geen overbodige luxe. Het maakt dat onze mensen eenvoudig onderling informatie kunnen delen, waardoor die zo belangrijke persoonlijke benadering van onze klanten zonder moeite overeind blijft. Door SuperOffice goed uit te nutten, is dat voor ons een stuk eenvoudiger geworden. Daarnaast zijn de onderlinge relaties tussen klanten en tussen de verschillende klanten en leveranciers goed inzichtelijk te maken. Dat is ook een belangrijk argument bij de keuze voor dit pakket geweest. Nu hebben we met één druk op de knop alle van belang zijnde informatie op een rij.

De Resultaten

Het hele traject rond de implementatie is goed verlopen. De begeleiding werd door ALL-CRM goed opgepakt, aandachtspunten werden snel verwerkt en we kregen steeds tijdig een adequaat antwoord op onze vragen. 

De overgang naar het systeem van Microsoft lag voor de hand en na de in-house training van circa 30 gebruikers, ook verzorgd en begeleid door ALL-CRM, bleek dat de gebruiksvriendelijkheid buitengewoon groot was. Vrijwel alle gebruikers konden direct met de software uit de voeten. Iedereen maakt nu volop gebruik van de koppeling met de agenda’s en van de verschillende overzichten. Zo werkt het erg prettig dat alle e-mails direct onder de gegevens van de klant worden opgeslagen en niet in e-mail accounts van de afzonderlijke medewerkers. Dat houdt het overzichtelijk en werkt een stuk sneller.  

Maak een afspraak

11.000 tevreden klanten en nog steeds groeiende