SuperOffice is een maatpak dat ons helpt efficiënter te werken
Antoon van de Water Directeur

De Uitdaging

RSP Makelaars te ‘s-Hertogenbosch is opgericht in 1988. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid naar de grootste bedrijfsmakelaar van de regio ’s-Hertogenbosch.

Voordat RSP Makelaars startte met SuperOffice CRM, werkten zij met een maatwerk applicatie. Deze software bleek echter niet gebruikersvriendelijk, waardoor het ontbrak aan draagvlak onder de medewerkers om er op een juiste manier mee te werken. Bovendien liepen zij tegen functionele beperkingen aan zoals:

  • Te weinig mogelijkheden voor het creëren van selecties, waardoor het opzetten van klantgerichte mailings vrijwel onmogelijk was;
  • Het niet automatisch kunnen genereren van object brochures, waardoor veelal dubbele handelingen moesten plaats vinden;
  • Niet alle klanthistorie kon centraal worden opgeslagen.

Om efficiënter te werken en de klantperformance te verbeteren, was het voor RSP van wezenlijk belang om een centraal platform te creëren waarop alle medewerkers op een eenvoudige wijze documentatie kunnen opslaan, relaties kunnen inzien en marketing campagnes kunnen uitvoeren.

RSP heeft met de inzet van SuperOffice CRM een besparing van 2 FTE's gerealiseerd
Antoon van de Water Directeur

De Oplossing

In 2004 is RSP gestart met SuperOffice CRM. SuperOffice CRM biedt een goede basis voor de bedrijfsprocessen van RSP Makelaars. 

RSP heeft er echter voor gekozen om deze basis uit te breiden met eigen wensen. Zodoende kan RSP nu objecten met diverse kenmerken, zoals locatie, oppervlakte en type object, vastleggen in SuperOffice CRM. Op basis van diverse zoekcriteria kunnen de juiste objecten direct gevonden en aangeboden worden aan een opdrachtgever. Vanuit marketing oogpunt kan men eenvoudig selecties maken uit het klantenbestand om zodoende gerichte marketing campagnes uit te zetten. Dit heeft geresulteerd in een enorme tijdsbesparing en bovendien in een verbeterde dienstverlening naar de klant toe. De gehele organisatie heeft toegang tot SuperOffice; iedereen kan hierdoor op een eenvoudige wijze informatie met elkaar uitwisselen en weet precies wat er met opdrachtgevers en/of relaties is besproken. RSP creëert hiermee eenheid en uniformiteit.

De Resultaten

RSP heeft met de inzet van SuperOffice CRM een besparing gerealiseerd in de administratie. Concreet komt dit neer op een besparing van 2 FTE’s op jaarbasis! 

Daarnaast hebben de medewerkers meer tijd om aan de klanten te besteden, wat de concurrentiepositie van RSP aanzienlijk versterkt. “SuperOffice is een zeer gebruikersvriendelijk systeem dat direct zorgt voor een snelle acceptatie van de medewerkers. Door de flexibiliteit van het systeem is het een maatpak geworden dat ons helpt efficiënter en effectiever te werken”, aldus Antoon van de Water, Makelaar en voorzitter van RSP Bedrijfsmakelaars.

Maak een afspraak

6.000 tevreden klanten en nog steeds groeiende