7 manieren om een succesvolle Customer Experience Strategie te creëren

Lees meer
SuperOffice is naast leverancier ook sparringspartner
Peter van Yperen Business Intelligence

De Uitdaging

FD Mediagroep is de meest vooraanstaande nieuws- en informatiedienstverlener voor ondernemend Nederland. Grote pijlers zijn de twee krachtige, journalistieke nieuwsmerken: BNR Nieuwsradio en het Financiële Dagblad.

Het Financiële Dagblad, onderdeel van de FD Mediagroep, maakt al sinds 2001 gebruik van SuperOffice CRM. In de loop van de jaren heeft FD Mediagroep meerdere mediapartners overgenomen waardoor het eind 2014 noodzakelijk was om de CRM oplossing opnieuw onder de loep te nemen om met name de structuur van de bedrijfsprocessen te optimaliseren. Er is voor gekozen om een update van de software te realiseren en de werkprocessen aan te passen.

SuperOffice heeft gezorgd voor meer synergie tussen afdelingen binnen de FD Mediagroep, wat naast tijdsbesparing ook extra omzetkansen biedt.
Peter van Yperen Marketing Intelligence

De Oplossing

Stap één was om de aangekochte organisaties te laten integreren in de centrale database van SuperOffice CRM.

Dit proces bestond onder andere uit het identificeren van bedrijven en ontdubbelen van data om de interne datakwaliteit te waarborgen. De volgende stappen hebben wij bewust vanuit een inventarisatie van onze accountmanagers gedaan. Zij zijn immers de drijvende kracht van onze organisatie. Wij hebben gekeken hoe wij een zo integraal mogelijk klantbeeld konden realiseren vanuit de optiek dat wij van buiten naar binnen keken. Met andere woorden: ‘Hoe kunnen wij de klant optimaal van relevante informatie voorzien?’. Wij zijn nu aan het kijken of wij afdelingen gelieerd aan de accountmanagers ook kunnen voorzien van SuperOffice om het rendement van onze CRM oplossing te vergroten.

 

De Resultaten

In SuperOffice hebben wij naast leverancier ook een sparringspartner gevonden. De projectleider denkt mee en durft kritisch te zijn.

Het is belangrijk om in oplossingen te denken en niet in producten. Op dit moment zijn wij het lopende proces nog steeds aan het fine-tunen. Doordat SuperOffice een open systeem is valt er veel op te ontwikkelen zodat het steeds beter aansluit op onze bedrijfsprocessen. SuperOffice heeft gezorgd voor meer synergie tussen afdelingen binnen de FD Mediagroep, wat naast tijdsbesparing ook extra omzetkansen biedt.  

Maak een afspraak

11.000 tevreden klanten en nog steeds groeiende